Eksploatacja przyczep - Selective Trailers
Sposób dostawy i płatność
  • Raben Fracht
  • Poczta Polska
  • E-mail
  • List priorytetowy do 2kg
  • PayPal
  • Bank Transfer
  • Oferta - gratis
 
Wizyt:
Dzisiaj: 14Wszystkich: 116497

Eksploatacja przyczep

Oferta » O przyczepach » Eksploatacja przyczep

Instrukcja obsługi: ST650
Selective Trailers wyposażono w niezależne wahacze, których ruchy wywołane przez nierówności drogi ograniczane są przez pneumatyczne poduszki pełniące funkcję resorów oraz hydrauliczne amortyzatory olejowe.
Obciążanie standardowych zawieszeń sprężynowych powoduje ściskanie sprężyn, a co za tym idzie zmniejszanie skoku wahacza podczas dobicia. W zawieszeniu z poduszkami pneumatycznymi podczas zwiększania obciążenia ładunkiem konieczne jest zwiększenie ciśnienia układu pneumatycznego. Prawidłowe ciśnienie powietrza w poduszkach zapewni uzyskanie optymalnego skoku wahacza oraz właściwe prowadzenie przyczepy.
Uniwersalny zawór-wentyl (tak jak w kołach pojazdów) służący do pompowania zawieszenia umieszczony został w tylnej części przyczepy przy lewej lampie. Poniżej znajdują się dwa zawory odcinająco-rozdzielające od lewej i prawej poduszki zawieszenia. Pompowania można dokonywać za pomocą kompresorów na stacjach benzynowych bądź ręcznymi lub nożnymi pompkami.
Minimalne ciśnienie w układzie pneumatycznym w przypadku przyczepy bez ładunku wynosi 1.5 bar

Pompowanie układu pneumatycznego:

    • 1. Odkręć nakrętkę zabezpieczającą zawór-wentyl
    • 2. Podłącz przewód pompki do końcówki zaworu-wentyla
    • 3. Otwórz dwa zawory znajdujące się poniżej (pozycja równoległa do korpusu zaworu)
    • 4. Rozpocznij pompowanie stale kontrolując wskazanie manometru
    • 5. Po uzyskaniu właściwego wskazania zamknij zawory lewy i prawy
    • 6. Odłącz przewód pompki
  • 7. Zakręć nakrętkę zabezpieczającą.

Uwaga:
AD. 4 NIE PRZEKRACZAJ CIŚNIENIA 4.5 bar !!!
AD. 5 ZAWSZE ZAMYKAJ ZAWORY ODCINAJĄCO-ROZDZIELAJĄCE


Rekomendowane ciśnienie powietrza w poduszkach.

Ładunek
[kg]
Ciśnienie
[bar]
0 1,5
50 1,6
100 2,2
150 2,8
200 3,4
   
 

Zalecenia:
Podczas podróży regularnie kontroluj ciśnienie w układzie pneumatycznym (podczas tankowania paliwa). Utrzymanie właściwego ciśnienia w układzie zapewni najlepsze właściwości jezdne przyczepy oraz bezpieczeństwo podróży.

Otwieranie/zamykanie przyczepy:
Nadwozie przyczepy wyposażone zostało w automatyczny zamek. Aby otworzyć pokrywę należy przekręcić kluczyk w zamku. Pokrywa odskoczy od komory bagażowej. Teraz unieś pokrywę, która podpierana przez siłowniki utrzyma się w pozycji otwartej. Aby zamknąć przyczepę, pokrywę należy opuścić i docisnąć do części bagażowej. Automatyczny zamek zatrzaśnie się.
Uwaga:
Nie zostawiaj kluczyków od motocykla i przyczepy w komorze bagażowej przyczepy. Nie używaj spoilera do otwierania/zamykania pokrywy.


Załadunek:
Obciążenie dyszla na hak powinno mieścić się miedzy 5% a 10 % ciężaru przyczepy. Podczas pakowania bagażu zwracaj baczną uwagę na prawidłowe rozmieszczenie ładunku, aby zapewnić właściwe wyważenie przyczepy i uzyskać optymalne prowadzenie pod drogach. Umieszczony nisko środek ciężkości i niezależne zawieszenie kół zapewniają bardzo dobre właściwości jezdne. Dokonując załadunku przyczepy, najcięższy bagaż układaj na środku pomiędzy kołami, natomiast lżejszy w przedniej części stale kontrolując obciążenie dyszla.
Uwaga:
Przewożąc samodzielne ładunki o małych owalnych kształtach i dużej wadze pamiętaj, że ładunki takie mogą się przemieszczać we wnętrzu przyczepy podczas jazdy (hamowania) zmieniając wyważenie przyczepy.

Przed każdym wyjazdem skontroluj stan techniczny przyczepy. Nieprawidłowości techniczne uniemożliwjają bezpieczne użytkowanie.

Po dłuższym postoju wykonaj przegląd (min. raz do roku) w specjalistycznym warsztacie.

Facebook