Eksploatacja przyczep - Selective Trailers
Sposób dostawy i płatność
  • Raben Fracht
  • Poczta Polska
  • E-mail
  • List priorytetowy do 2kg
  • PayPal
  • Bank Transfer
  • Oferta - gratis
 
Wizyt:
Dzisiaj: 50Wszystkich: 93841

Eksploatacja przyczep

Oferta » O przyczepach » Eksploatacja przyczep

Instrukcja obsługi: ST650
Selective Trailers wyposażono w niezależne wahacze, których ruchy wywołane przez nierówności drogi ograniczane są przez pneumatyczne poduszki pełniące funkcję resorów oraz hydrauliczne amortyzatory olejowe.
Obciążanie standardowych zawieszeń sprężynowych powoduje ściskanie sprężyn, a co za tym idzie zmniejszanie skoku wahacza podczas dobicia. W zawieszeniu z poduszkami pneumatycznymi podczas zwiększania obciążenia ładunkiem konieczne jest zwiększenie ciśnienia układu pneumatycznego. Prawidłowe ciśnienie powietrza w poduszkach zapewni uzyskanie optymalnego skoku wahacza oraz właściwe prowadzenie przyczepy.
Uniwersalny zawór-wentyl (tak jak w kołach pojazdów) służący do pompowania zawieszenia umieszczony został w tylnej części przyczepy przy lewej lampie. Poniżej znajdują się dwa zawory odcinająco-rozdzielające od lewej i prawej poduszki zawieszenia. Pompowania można dokonywać za pomocą kompresorów na stacjach benzynowych bądź ręcznymi lub nożnymi pompkami.
Minimalne ciśnienie w układzie pneumatycznym w przypadku przyczepy bez ładunku wynosi 1.5 bar

Pompowanie układu pneumatycznego:

    • 1. Odkręć nakrętkę zabezpieczającą zawór-wentyl
    • 2. Podłącz przewód pompki do końcówki zaworu-wentyla
    • 3. Otwórz dwa zawory znajdujące się poniżej (pozycja równoległa do korpusu zaworu)
    • 4. Rozpocznij pompowanie stale kontrolując wskazanie manometru
    • 5. Po uzyskaniu właściwego wskazania zamknij zawory lewy i prawy
    • 6. Odłącz przewód pompki
  • 7. Zakręć nakrętkę zabezpieczającą.

Uwaga:
AD. 4 NIE PRZEKRACZAJ CIŚNIENIA 4.5 bar !!!
AD. 5 ZAWSZE ZAMYKAJ ZAWORY ODCINAJĄCO-ROZDZIELAJĄCE


Rekomendowane ciśnienie powietrza w poduszkach.

Ładunek
[kg]
Ciśnienie
[bar]
0 1,5
50 1,6
100 2,2
150 2,8
200 3,4
   
 

Zalecenia:
Podczas podróży regularnie kontroluj ciśnienie w układzie pneumatycznym (podczas tankowania paliwa). Utrzymanie właściwego ciśnienia w układzie zapewni najlepsze właściwości jezdne przyczepy oraz bezpieczeństwo podróży.

Otwieranie/zamykanie przyczepy:
Nadwozie przyczepy wyposażone zostało w automatyczny zamek. Aby otworzyć pokrywę należy przekręcić kluczyk w zamku. Pokrywa odskoczy od komory bagażowej. Teraz unieś pokrywę, która podpierana przez siłowniki utrzyma się w pozycji otwartej. Aby zamknąć przyczepę, pokrywę należy opuścić i docisnąć do części bagażowej. Automatyczny zamek zatrzaśnie się.
Uwaga:
Nie zostawiaj kluczyków od motocykla i przyczepy w komorze bagażowej przyczepy. Nie używaj spoilera do otwierania/zamykania pokrywy.


Załadunek:
Obciążenie dyszla na hak powinno mieścić się miedzy 5% a 10 % ciężaru przyczepy. Podczas pakowania bagażu zwracaj baczną uwagę na prawidłowe rozmieszczenie ładunku, aby zapewnić właściwe wyważenie przyczepy i uzyskać optymalne prowadzenie pod drogach. Umieszczony nisko środek ciężkości i niezależne zawieszenie kół zapewniają bardzo dobre właściwości jezdne. Dokonując załadunku przyczepy, najcięższy bagaż układaj na środku pomiędzy kołami, natomiast lżejszy w przedniej części stale kontrolując obciążenie dyszla.
Uwaga:
Przewożąc samodzielne ładunki o małych owalnych kształtach i dużej wadze pamiętaj, że ładunki takie mogą się przemieszczać we wnętrzu przyczepy podczas jazdy (hamowania) zmieniając wyważenie przyczepy.

Facebook